Szeretettel köszöntelek a Depeche Mode klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ghost t
Depeche Mode klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Depeche Mode klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ghost t
Depeche Mode klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Depeche Mode klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ghost t
Depeche Mode klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Depeche Mode klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ghost t
Depeche Mode klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Műfajilag: már kezdetben is stílusteremtő zenét
játszottak, melyet a kritika (némi gúnynal) szinti-popnak (~
"szintetizátorocska-pop", de kis torzítással épp „műanyag-popnak” is
fordítható) keresztelt, ennek alapjait valóban az
„elektronikus zongorán” való klimpírozás képezte (némi dob- és
gitáralappal), és nagyon jelentős szerepet játszott benne az
éneksáv. Ez a meglehetősen könnyed, vidám hangzású stílus fokozatosan
sötétebbre, és a rockzenéhez közelebbire fordult: ez
volt az elektromos gitár és a szintetizátor örömeit egyesítő New Wave
(Új Hullám) stílus időszaka. Ez a súlyos és szintén
stílusteremtő hangzásvilág a 2000-es évek elejére könnyedebbre, zeneileg
egyszerűbbre, kevésbé sötét hangzásúra szelídült, ez
a legújabb, és a zenekar talán a legutolsó lemezén (Exciter) is
érzékelhető.
A a Depeche Mode a huszadik század végének legegyénibb, legfontosabb
popbandái között volt, melynek mind a rock, mind a
techno-pop igen sokat köszönhet, s akik rengeteg teljesen különböző
irányvonalat képviselő zenekarra is hatással voltak –
nemcsak mint egy „fiúbanda” a női rajongókra, de a modern könnyűzenei
élet egészére is. Ehhez hozzájárult, hogy tagjai
tanultak és tudnak is énekelni; és a hangszereket (szintetizátor, gitár,
dob) is jól ismerik.
Az 1993-as Songs Of Faith And Devotion (kb. „A hit
és áhítat dalai”, továbbiakban SOFAD) album végül is, mindent
egybevéve,
sikerként könyvelhető el, pozitív fogadtatásban részesült, és az
amerikai listákon rögtön az élre került. Ám a rajongók egy
jelentős részét igencsak meglepte, mert zenéjében meglehetősen,
stílusában, hangulatában, szövegvilágában pedig teljesen
eltért az addig megszokott vidám, egyszerű ütemekre és szövegre épülő
DM-képtől.
A SOFAD első hallásra gyökeresen szakít a DM addigi zenéjével. A
Question of Time-ból ismert lendületes basszus súlyosra és
(az I feel you-ban) holdbélien idegenszerűvé változik, a vidám
zongorahangok torzított, visszhangosított kóruseffektekké vagy
drámaian ritkított, harangra emlékeztető csengőhangokká válnak,
megjelennek a komolyságot fokozó elektromos- vagy
basszusgitártémák; ezzel együtt a szövegvilág is átalakul.
E változásokat egyébként a videoklipek képi világa
is teljességgel követi (az In your room, vagy Walking in my shoes Bosch
színeire-figuráira emlékeztető megjelenése szintén inkább egy keményebb
rockzenekarhoz illenek).
Az eredeti rajongók, legalábbis kezdetben, csalódottságukat vagy dühüket
fejezték ki az albummal és a stílusváltással
kapcsolatban. Mint egyesek mondták, az album kezdeti, fülsértően
nyikorgó effektje (az I feel you azóta klasszikussá vált
része) kifejezetten azok bosszantására került a lemezre, akik az album
megvételén örülve, annak meghallgatása előtt túl
magasra tekerték a hangerőt.
A tagok az Exciter album elkészítése és az ezzel kapcsolatos turné után a szólókarrierjüket kezdték építeni. Természetesen ilyenkor szállingózni kezdenek a találgatások az együttesek feloszlásáról. Ezt megerősítik azok a nyilatkozatok, melyek a zenekarban meglévő bizonyos évek óta tartó belső ellentétekre utalnak (pl. Gahan azon nyilatkozata, miszerint „állandóan hangról hangra előírták nekem, ezt vagy azt hogyan kell énekelnem, úgyhogy végül úgy éreztem, mintha csak egy lennék a hangszereik közül”).
2003-ban Dave Gahan kiadta Paper Monsters („Papírszörnyek”) c. szólólemezét, melyet világturné, majd a róla készült Live Monsters c. DVD kiadása követett. Martin Gore a Counterfeit 2 („Utánzat II.”) című albumokkal jelentkezett, Andrew Fletcher pedig elindította saját lemezkiadóját, a Toast Hawaiit. Mégis úgy tűnik, a végleges szétválás egyelőre nem következett be.
2003-ban Dave Gahan kiadta Paper Monsters
(„Papírszörnyek”) c. szólólemezét, melyet világturné, majd a róla
készült Live
Monsters c. DVD kiadása követett. Martin Gore a Counterfeit 2 („Utánzat
II.”) című albumokkal jelentkezett, Andrew Fletcher
pedig elindította saját lemezkiadóját, a Toast Hawaiit. Mégis úgy tűnik,
a végleges szétválás egyelőre nem következett be.
|
|
Ghost t 2 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Dave Gahan, a szókimondó új albumról, amelyet többek között David Bowie inspirált
Az új Depeche Mode dal érzékenyen reagál a világra.
Friss hír az új DM nagylemez kapcsán
Depeche Mode - Spirit /2017/